Multi-channel-call-centerA telemarketing nagy hatékonyságú tevékenység lehet a cégek számára és növelheti a profit potenciált. Ez a kommunikációs forma sok cég számára teljesen kiaknázatlan, pedig a telemarketing segítségével könnyen nyithatunk új ajtókat, így üzleti tevékenységünk a helyi piacokon túlra is terjeszkedhet. Noha a telemarketing segítségével rövidebb időn belül nagyobb célközönséget érhetünk el, néha tovább tarthat míg konkrét eredményeket sikerül felmutatni. Ennek ellenére megéri üzleti tevékenységünket telemarketinggel támogatni, mert az ügyfelekkel való kapcsolatteremtés és ápolás leadeket generál, melyből esetenként plusz bevételünk is származhat.

Miért alkalmazzunk telemarketinget?

A telemarketing kisebb összköltséggel jár mint egy külső értékesítő alkalmazása, így ezáltal pénzt takarít meg a kisebb vállalkozások számára. A kiszervezett (outsource) telemarketing másik előnye, hogy növelhetjük forgalmunkat azáltal, hogy olyan értékesítési terültekre is eladunk, amelyekkel korábban nem foglalkoztunk. A telemarketing megfelelő eszköz arra is, hogy a meglévő ügyfeleinkkel kapcsolatot ápoljunk. Az ügyfelekkel történő folyamatos kapcsolattartás lehetőséget kínál arra, hogy többet tudhassunk meg az ügyfelünk szükségleteiről, és hogy kapcsolatot építsünk ki velük. Végülis a megnövelt ügyfél elégedettség jelentős hatással lehet vállalkozásunk eredményességét illetően.

Hogyan működik?

A telemarketing – bár fő feladata a tájékoztatás – nagyobb bevételt eredményezhet, ha képesek vagyunk a megfelelő imidzset közvetíteni magunkról. Habár nem árt profinak lenni a potenciális ügyfelek megkeresésekor, a kulcs, hogy a hangunk temrészetes és barátságos legyen. Csak pár másodpercünk van arra, hogy pozitív első benyomást tegyünk. Tartózkodjunk attól, hogy a beszélgetés túl begyakorlottnak, vagy felolvasásnak tűnjön. A telemarketinggel a célunk, hogy elnyerjük a telefon túloldalán lévő illető bizalmát, hogy az meghallgason minket. A telemarketinggel foglalkozó kutatások szerint érdemes megállnunk a bemutatkozás után, amely lehetőséget ad a potenciális ügyfélnek, hogy reagálhasson, amely ezután lehetőséget nyújt számunkra, hogy elmondjuk a hívásunk okát.

Automata telemarketing

Az automatizált telemarketing egy újabb módja annak, hogy költség hatékonyan, kevesebb idő alatt érhessünk el egy nagy számú potenciális ügyfélkört. A telemarketing ezen módja gyakran egy megfizethetőbb konstrukció a kisvállalkozások számára. Az automatizált telemarketing üzenetek kevesebbe kerülnek, mint a hagyományos telemarketing kampányok, mivel nincs szükség call center operátorok alkalmazására.

 

 

 

A telemarketinges célja, hogy növelje a brand vagy a termék ismertségét, The objective of a Telemarketer is to generate brand and product awareness, building a ‘leads’ momentum through the marketing cycle into the sales pipeline – their end goal is often to book a meeting, webinar or promote an event, NOT to sell directly or ‘close the deal’. In some cases it’s simply a matter of passing a now ‘warm’ lead over to sales and moving on, but often there is a relationship in place and therefore may need to be some cross over until the new relationship has been established with the sales team. A degree of flexibility may be required and if the opportunity arises to close a deal, as long as the commercials are sound, I can’t see a reason (other than commission) for a Telemarketer not to finalise the purchase.