asteriskandphonesA telefonközpontok feladata a hívó és hívott fél összekapcsolása, a beszélgetés biztosítása. A mai korban már nincs szükség a vonalak fizikális összekötésére, mivel a telefonközponti funkciót szerver számítógépeken futó algoritmusok teszik lehetővé.

A Calgo call center szoftver rendszer fontos eleme a minden megrendelő számára külön feltelepített és bekonfigurált IP telefon alközpont, amely lehetővé teszi a bejövő telefonvonalak, a hálózathoz csatlakoztatott IP telefonok, valamint Calgo kliensek összekapcsolódását.

A Calgo IP telefonközponti szolgáltatásai:

  • Szerveroldali átkapcsolás az operátorok között
  • Flexibilis routing opciók a bejövő hívásokhoz
  • SBR (képesség alapú híváselosztás)
    • operátori kihasználtság szerint
    • ügyfélazonosító szerint
    • teljesítmény alapján
  • Communication blending: bejövő/kimenő hívások és egyéb kommunikációs csatornák egyidejű kezelése, egy operátorbázissal
  • Hangrögzítés
    • kétcsatornás hangkódolás (az operátor és az ügyfél hangja külön csatornán)
    • hívásrekordonkénti tárolás
    • paraméterezhető hangfájl név szerkezet
  • A telefonközpont bármilyen szabványos telefonszolgáltatóval (E1, T1, IAX2, SIP) vagy más alközponttal összekapcsolható
  • Mellék csatlakoztatási lehetőségek (szoftveres telefonok, IP telefonok)